web 2.0

۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

بررسی آرا و نظریات شیخ ایکا بن دایدا زعیم طریقه حقه ایکوی در گفتگو با علامه آسید مک گافین دهنوی

ما:با سلام خدمت شما
علامه: سلام بر مجذوبان بور
ما: در اندیشه استعلای شیخ آیا مجالی برای برکشیدن ارجاعات ضمنی متون وجود دارد؟
علامه: بله خوب! ببینید! اصولا شیخ ما به کشیدن توتون علاقه خاصی داشتن.این امکان قطعا وجود داره
ما: به نظر شما در هنگامه مرگ متاروایت ها و کمرنگ شدن آتوریتی مراجع گذشته،آیا می توان برای افکار شیخ شهید جایی در جهان معاصر دست و پا کرد؟
علامه:واقعیت ماجرا اینه که بنده تا حالا چندین بار ایمیگریشن آفیس مکاتبه داشتنم و می تونم بگم که پیدا کردن جا بسیار دشوار است.اما ناامید هم نیستیم
ما: ما در اندیشه های شیخ با المانهای گاها متنافری رو به رو هستیم،طوری که مثلا دکتر احمد فرتوت اعتقاد داشتند که این گفته های متنافر امکان ندارد که متعلق به یک نفر باشد .و از طرفی دکتر کامبیز دنیابگلو عقیده داشتند که ذات زبان طوریست که ظرفیت و حتی علاقه ای به انتقال مفاهیم مورد نظر شیخ ایکا بن دایدا را نداره.و اصولا یک شیخنفکر توانمند کسی است که قادر به ایجاد کویر در مرزهای اندیشه انسان شود.نظر شما در مورد این المان های متضاد چیست؟
علامه: خوب ما در کشور آلمان شاهد ظهور پروتستانیسم بودیم و دیدیم که دین هیچ مغایرتی با توسعه دانش نداره و حتی گاها باعث ترویج اون هم میشه
ما:بله،بگذریم! به نظر شما عامل اصلی بروز نابسامانی و هرج و مرج در فرق مختلف طریقه ایکوی چیست؟یک عده عقیده دارن که مادر طبیعت مگر یک میلیون شکم دیگه شیخ بزاد تا یکی مثه شیخ شهید از توشون دربیاد پس باید در فرقه رو تعطیل کرد و شعار هر کس یک شیخ را علم کردند.
عده دیگه مثه کسانی که خودشون رو پیرو نظریه مترقی اولیا مربیان می دونند نظر دارند که این که نمیشه به رهروان فرقه اجازه داد که خودشون به صلاحدید خودشون عمل کنند.بلکه پسندیده این است که یک عده از متبحرین و متشیخین و متشخصین در غالب مجلس نوبران در یک گوشه عینهو مرغ کز کنن تا یهو جانشین شیخ ایکا بن دایدا بر اونا وحی بشه.نظر شما چیست؟

علامه: ببینید! خوب من با حرف شما موافقم.

ما:همین؟

علامه: بله.لطفا به بیت زنگ بزنید و به متعلقه بگید که جوشونده گیاه هزار عنتر رو برای من دم کنن ظاهرا مزاج بنده تنبل شده.
ما: بله حتما!جناب علامه نظر شما درباره ساختار جزیی نگرانه ی علوم دقیقه ی امروزی چیست؟

علامه: بنده به شدت با این دید جزیی نگر مخالفم.در سابق یک طبیب هم طبیب بود,هم داروساز ,هم به شخصه قاروره بیمار را امتحان می کرد هم طبیب پزشک قانونی بود برای صدور جواز دفن.اما امروزه یک نفر متخصص گوش است دیگری قلب و دیگری داروساز.بنده این را به هیچ عنوان نمی پذیرم.حتی در اندیشه های شیخ شهید نیز می بینیم که ایشون خودشون هم دزد بودن هم قاضی بودند و هم راضی

ما: اخیرا شنیدیم که یک دانشمند آمریکایی با دیدن یکی از عبارات منتسب به طریقت شما به طریقت حقه ایکوی مشرف شدن.میشه لطفا توضیح بدین؟

علامه: بله ایشون استاد فیزیک کوانتم بودن و با شنیدن این عبارت"ای غم مگر تو از آجری" احساس کردن که معنای زندگی رو یافتن و به طریقه حقه مشرف شدن
ما:منطقه خاورمیانه شاهد تحولات بی سابقه ایست؛تحلیل مبتنی بر آموزه های ایکوی این مسایل را چگونه تفسیر می کند؟

علامه:والا همونطور که می دونید نگاه ما ،نگاهی است جهانی و لذا نمی تونیم در مورد تحولات منطقه نظر خاصی رو ابراز کنیم.
ما: جناب علامه! سر الکس فرگوسن در کتاب نقدی بر آموزه های لیبرال،به شدت موضع بینابینی دنیای لیبرال را در مباحث اخلاقی مورد اتقاد قرار میده و میگه که موضع اخلاقی لیبرال همان آخرین انسان نیچه هست.نظر شما چیه در اینباره؟

علامه:بله!نیچه! به سراغ زنان چون می روید شلاقتان را فراموش نکنید.

ما: صحبت از زنان شد؛نظر شیخ شهید در مورد زنان چه بود؟

علامه: بسیار مساعد!!

ما: اما شیخ شهید که هیچگاه تاهل اختیار نکردن!

علامه: اختیار دارین! شیخ همیشه می گفتن که من از دنیای شما 2 چیز را دوست دارم.زن و کودک به شرطی که هیچکدام مال من نباشند.

ما: اما شیخ شهید که می گفتند "زن وجود ندارد"

علامه: ای بابا! شما هم گیر دادیا! منظور شیخ تمنا مندی زن بود که وجود ندارد.این که زن نمی تواند خود را دارای فالوس بپندارد و ایجاد تمنامندی در زن موکول به تمنای مرد است.نوع کستراسیون در زن فرق داره با مرد
ما:با تشکر از شما وقتی که گذاشتین.اگر سخنی نگفته باقی مانده است بفرمایید.
علامه: این جمله من را بسیار تحت تاثیر قرار داد
هر چه بالاتر
تنها تر
تا خورشید چیزی نمانده
ای ایکاروس محزون!

0 شطح الفحول::

ارسال یک نظر